انا المصرى....انا موش سعيد

ana mosh sa3eed...ana mosh happy

Sunday, May 21, 2006

جمال مبارك‏: دول المنطقة في حاجة لتغيير الأفكار!!!!؟






هاوريكواااااااااا

في جلسة بعنوان من يقود التغيير؟‏,‏ أكد السيد جمال مبارك أمين السياسات بالحزب الوطني أن مصر تملك الرؤية والإرادة والبرنامج للتغيير والإصلاح‏,‏ وهذه العملية هي محور البرنامج الانتخابي للرئيس مبارك‏,‏ مشيرا إلي أن التعديلات الدستورية الطموح سوف تقدم إلي البرلمان في دورته المقبلة‏,‏ مما يمهد الطريق لإلغاء قانون الطوارئ‏.‏

وأشار السيد جمال مبارك إلي أن العقبة الرئيسية أمام التغيير والإصلاح في مصر وفي سائر بلدان المنطقة‏,‏ تتمثل في مقاومة البعض له‏,‏ بسبب الثمن الذي يتعين دفعه‏,‏ موضحا أن المقاومة تأتي أحيانا من داخل الحكومة نفسها‏,‏ وأن دول المنطقة ـ ومن بينها مصر ـ في حاجة إلي تغيير المنظومة الفكرية‏.‏


لا مؤاخذه يعنى يا جيمى...تغيير المنظومه الفكريه و اللا السياسيه ؟؟؟و بعدين بصراحه بقى انت دورك ايه فى الموضوع ده ؟رحت امريكا و قلنا ماشى و كمان انت و خديجه قاعدين فى مؤتمر الدفس ده - حلوه مؤتمر الدفس دى - بصفتكم ايه ؟؟ مستثمرين مصريين ؟ و بعدين انا سامعك بودانى بتهاجم معارضى العولمه...طيب يا جيمى ياترى مثلا سعادتك اجتمعت مثلا بالعمال اللى انطردوا من الشركات و المصانع المصريه اللى تم بيعها ؟؟و شفت هما ايه اللى حصل لهم و خراب البيوت المستعجل؟ ياترى يا جيمى سألت نفسك الناس دى عايشه ازاى ؟وازاى الشركات الكبرى دى مايهمهاش اساسا لا العمال و لا اهل البلد طالما ان حلب البلد ..اقصد البقره شغال تمام...وبعدين باى باى !!نصيحه ياريت تقرأ روايه "شرف"لعمنا صنع الله ابراهيم يمكن تتعلم منها حاجه ....و ان كنت اشك !!؟

انا موش سعيد...خالص


0 Comments:

Post a Comment

<< Home