انا المصرى....انا موش سعيد

ana mosh sa3eed...ana mosh happy

Thursday, May 12, 2005

عمر نجم...مين ده ؟

بصراحه...

انا حاسس ان الراجل ده بيقول كل اللى انا حاسس بيه....و بصراحه اكتر عمنا الشاعر عمر نجم ده كان راجل من الناس القليليين اللى ممكن تحس بوجودهم جواك... بس فى الحياه ممكن متحسش انه عايش معانا...الله يرحمه كان كده..نسمه و بصراحه الناس دى كده...عمنا صلاح جاهين امن بالثوره و افكارها و اوبرا على الترعه و كلنا كده عايزين صوره....و لكن بعد النكسه...صلاح جاهين
مــا ت لكن الجسد كان مازال حى...بس العقل و القلب و الروح .... كله مات

عمر نجم برضه مات...بس كله مات....الروح و العقل و الجسد مره واحده..موش زى عمنا صلاح جاهين ... الله يرحم الجميع!

المهم....القصيده دى اسمها " انا موش سعيد...انا موش هابى "


أنا مش نبى لكنى بسعى عشان أكون يادوب بشر
من يوم ماع الدنيا وعيت....... و أنا مش سعيد
و كان مدرس الإنجليزى فى الصعيد راجل كشر
يصرخ.. يا عيال........... سعيد يعنى هابى
نصرخ وراه..... الكلمة تخرج من حلوقنا على الشفاه
ولا عمرها دخلت قلوب....... العدل من الدنيا إختفى
و أنا مش سعيد ......انا موش هابى



اخوكم ..موش سعيد

0 Comments:

Post a Comment

<< Home